2009-The Physician of the Future English and Catalan

130 F UNDACIÓN E DUCACIÓN M ÉDICA (FEM) Shore DA, editor. $e trust crisis in healthcare. 99. Causes, consequences and cures. Oxford: Oxford University Press; 2007. Silverman ME, Murray TJ, Bryan CS, editors. 100. $e quotable Osler. Philadelphia: American College of Physicians; 2003 Skrabanek P. La muerte de la medicina con 101. rostro humano. Madrid: Díaz de Santos; 1999 Smith LG. Medical professionalism and the 102. generation gap. Am J Med. 2005; 118: 439-42 Swich HM. Toward a normative de"nition of 103. medical professionalism. Acad Med. 2000; 75: 612-6 $e OECD Health Project. Towards high- 104. performing health systems. Paris: OECD; 2004 $e Royal College of Physicians of London. 105. Doctors in society. Medical professionalism in a changing world. London: RCPL; 2005: http:// www.rcplondon.ac.uk/pubs/books/docinsoc (accedido el 14 de marzo de 2006) $ompson E. Understanding medical 106. regulation. A guide to good practice. London: HLSP Consulting; 2005 Tizón JL. ¿Cuánto de bioingeniería y cuánto de 107. relación asistencial?. El futuro de la formación integral del médico. JANO. 2008; 1703: 54-6 Tizón JL. Entre la medicina y el biologismo. 108. Sobre la formación integral del médico. JANO. 2008; 1704: 52-4 Trust, Assurance and Safety. $e 109. regulation of health professionals in the 21st Century. Presented to Parliament by the Secretary of State of Health. London: HMSO; 2007; http://www.dh.gov.uk/ assetRoot/04/14/31/43/04143142.pdf (accedido el 6 de marzo de 2007) Tudor Hart J. A new kind of doctor. London: 110. Merlin Press; 1998 Vázquez G, Alarcón ML. El reto del desempeño 111. profesional en medicina. JANO. 2006; 1626: 72-5 Willis DP, ed. $e changing character of the 112. medical profession. $e Milbank Quarterly. 1988; 66 (Suppl 2): S1-S225 Wolinsky FD. $e professional dominance 113. perspective revisited. $e Milbank Quarterly. 1988; 66 (Suppl 2): S33-47 World Federation of Medical Education. 114. Educación médica básica. Estándares globales de la WFEM para la mejora de la calidad. Educación Médica. 2004; 7 (Supl 2): S7-S25 World Federation of Medical Education. 115. Educación médica de posgrado. Estándares globales de la WFME para la mejora de la calidad. Educación Médica. 2004; 7 (Supl 2): S26-S38 World Federation of Medical Education. 116. Desarrollo profesional continuo (DPC) de los médicos. Estándares globales de la WFME para la mejora de la calidad. Educación Médica. 2004; (Supl 2): S39-S52 Zarco J. Las sociedades cientí"cas y el desarrollo 117. profesional continuo. JANO. 2006; 1626: 56-9

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY0MDA=