2009-The Physician of the Future English and Catalan

125 R EFERENCES B IBLIOGRAFIA Accreditation Council for Graduate Medical 1. Education. Outcome Project. General competencies. Chicago: ACGME; 2007; http:// www.acgme.org/outcome/comp/compFull.asp (accedido el 5 de julio de 2008) American Medical Association. Initiative 2. to transform medical education. Recommendations for change in the system of medical education. Chicago: AMA; 2007; http://www.ama-assn.org (accedido el 21 de febrero de 2008) Angell M. $e doctor as double agent. Kennedy 3. Inst Med Ethics. 1993; 3: 279-86 Annison MH, Widford DS. Trust matters. 4. New directions in health care leadership. San Francisco: Joosey-Bass Pub; 1998 Anónimo. La gestión de los errores médicos. 5. Barcelona: Fundación Víctor Grífols i Lucas; 2002 Association of American Medical Colleges 6. and National Board of Medial Examiners. Embedding professionalism in medical education. Assessment as a tool for implementation. Philadelphia: National Board of Medical Examiners; 2002; http://www.nbme . org (accedido el 11 de noviembre de 2005) Barlett DL, Steele JB. Critical condition. How 7. health care in America became big business and bad medicine. New York: Doubleday; 2004 Barómetro Sanitario 2007. Madrid: Ministerio 8. de Sanidad y Consumo; 2008; http://www. msc.es/estadEstudios/estadisticas/sisInfSNS/ informeAnual.htm (accedido el 24 de julio de 2008) Barondess JA. Medicine and professionalism. 9. Arch Intern Med. 2003; 163: 145-9 Berwick D. Continuous improvement as an 10. ideal in health care: NEJM. 1989; 320: 53-6 Borrell F, Epstein RM, Pardell H. 11. Profesionalidad y professionalism : fundamentos, contenidos, praxis y docencia. Med Clin (Barc). 2006; 127: 337-42 Bruguera M, Gual A. Retos del desarrollo 12. profesional continuo y la regulación de la profesión. Educación Médica. 2006; 9: 193-200 Bruguera M, Pardell H. El desarrollo 13. profesional continuo desde la perspectiva de los Colegios de Médicos. JANO. 2006; 1626: 60-3 Casado V. La formación de posgrado y el rol de 14. los tutores en el desarrollo profesional continuo. JANO. 2006; 1626: 50-4 CEOMA, Universidad de los Pacientes, Foro 15. Español de Pacientes y Fundación Salud, Innovación y Sociedad. El futuro del SNS: la visión de los ciudadanos. Barcelona: Fundación Salud, Innovación y Sociedad. 2008 Cohen JJ. Linking professionalism to 16. humanism: What it means, why it matters. Acad Med. 2007; 82: 1029-32 Comisión “Los valores de la Medicina del 17. siglo XXI”. Valores de la Medicina. Madrid: Organización Médica Colegial ; 2008 Conferencia Nacional de Decanos de Facultades 18. de Medicina Españolas. Libro Blanco para la titulación de Medicina. Granada: Conferencia de Decanos de Facultades de Medicina; Madrid; References Bibliogra#a

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY0MDA=